תזונה נכונה גם בחופש הגדול

שינוי בסדר היום, רביצה מול מסכי הטלוויזיה ופיתויים קולינריים כחטיפים ופיצות עלולים להוביל לעלייה במשקל בימי החופש הגדול. הדיאטנית סיגל אלפסה במבחר טיפים שימושיים כיצד לעבור את החופש הגדול בלי להוסיף גרם מיותר

סיגל אלפסה

החופש הגדול בפתח וטומן בחובו מספר סוגיות, שיכולות להוביל לעלייה במשקל עד סיום החופשה. היציאה ממסגרת קבועה, שינוי בשעות השינה, רביצה שעות מרובות מול מסכי המחשב והטלוויזיה, שפע של פיתויים קולינריים מתוקים וחטיפים מלוחים, בילויים בקניונים עם מזון מהיר וכן הלאה.


ילדים רבים נמצאים מרבית שעות היום לבדם בבית ויעדיפו לאכול ממתקים במקום אוכל מבושל ובריא. לכן, למרות החופשה והרצון להרפות ריכזנו עבורכם מספר טיפים, שיעזרו לכם ולילדכם לעבור את הקיץ בשלום בלי לעלות במשקל.


 


ארוחת בוקר


למרות שיבוש בסדר היום עדיין מומלץ להמשיך ולהקפיד על ארוחות מסודרות כמה שניתן, ולהקפיד במיוחד על ארוחת הבוקר שתהיה מזינה ותכיל אבות מזון חיוניים כמו חלבון ופחמימה.


 


דוגמאות לארוחת בוקר מומלצת:


1. דגני בוקר, העדיפו לא מסוכרים, עם חלב או מעדן או יוגורט.


2. פרוסת לחם  או לחמנייה עם ממרחים מגוונים כגון חומוס/ טחינה/ גבינה/ סלט אבוקדו עם ביצה קשה / טונה וירקות.


3. לממהרים – כוס שוקו או כוס חלב עם חטיף אנרגיה יכולים בהחלט לתת מענה טוב. 


 


ארוחת צהריים


אם הילדים נשארים רוב שעות היום לבדם דאגו להכין עבורם אוכל זמין בקופסאות או מוכן על הצלחת, כך שכל שעליהם יהיה לעשות הוא לחמם בלבד. מומלץ לתאם עם הילדים את העדפותיהם מראש.


 


ארוחת פירות


מומלץ להכין במקרר קערות, המכילות פירות וירקות שטופים וחתוכים בצורות מעניינות ומפתות.


 


שתייה


שתיית מים חשובה לא רק למניעת התייבשות, אלא חיונית לשמירה על בריאות תקינה. הימצאות בבריכות שחייה, ים ומקומות ממוזגים עשויה לטשטש את תחושת הצמא ולרוב אנשים שוכחים לשתות. חשוב להקפיד לשתות 10-12 כוסות מים ליום.


 


זכרו כי משקאות כמו אייס קפה, ברד בטעמים ומיצי פרי הם עתירי קלוריות, כדאי להמעיט בצריכתם. למי שמבקש לשתות משקאות עם טעם מומלץ לשתות מים בטעמים או מים עם תרכיז דיאט.


 


ארוחה משפחתית


הקפידו על ארוחה קיום משפחתית משותפת לפחות פעם אחת ביום. מומלץ לשלב בארוחה זו ירקות,  מנת חלבון כמו עוף/ ביצה/ בשר/ גבינות. בדרך זו תדעו כי לפחות בארוחה אחת ילדכם אכלו בצורה מאוזנת ובריאה.


 


תזונה בשעות תרבות הפנאי


בבית:


שהייה מול המחשב והטלוויזיה, כמו גם אירוח של חברים, מוביל לאכילת חטיפים וממתקים. לכן מומלץ שיהיו בבית חטיפים ידידותיים לבריאות ולמשקל, לדוגמה פופקורן לייט להכנה במיקרו, בייגלה מחיטה מלאה, ארטיקים מיני או קרטיבים למיניהם. כמו כן, ניתן להשיג כיום מגוון גדול של גלידות יוגורט המכילות 1.5% שומן או גלידות עד 2% שומן. 


 


מחוץ לבית:


בחופש נוהגים להסתובב ולאכול הרבה בחוץ, לרוב האוכל עתיר שומן וקלוריות. ההמלצה היא לצמצם אכילה בדוכני המזון המהיר לפעם עד פעמיים בשבוע בלבד, כוונו את ילדכם להעדיף ארוחות דלות יותר בקלוריות, כגון:


 


טוסט - רצוי מלחם ולא לחמנייה או פיתה, במילוי של גבינה בולגרית 5%  או טונה וזיתים במקום גבינה צהובה.


פסטות – כאי להעדיף עם רוטב עגבניות או עם שמן זית ולא עם רוטב שמנת.


המבורגר - אם אוכלים את הלחמנייה אפשר במקום הצ'יפס להזמין סלט ירקות או תפודים אפויים.


פיצה - לא יותר מפעם בשבוע. 


 


פעילות גופנית


השתדלו לעודד את ילדכם לבצע פעילות גופנית כמה שיותר למרות הנוחות והאקלים הנעים בחדר ממוזג. בשל עומס החום בחודשי הקיץ, הפעילות המומלצת היא פעילות ימית כמו גלישה, שיט בקיאקים, שחייה ורכיבה על אופניים.


 


לקריאה נוספת:


הדיאטה המומלצת ביותר: דיאטת DASH


אכילת יתר: התמכרות או הישרדות?


המבקר: ישראל ברשימת עשר המדינות השמנות בעולם


עשרה כללים לשמירת בריאות ילדכם


השמנה בקרב ילדים – דרכי מניעה 



      04/07/2011                    שלח לחבר                          הדפס
 
הכינו מראש צלחות עם פירות מפתים




מומלץ שיהיו בבית חטיפים ידידותיים לבריאות ולמשקל, לדוגמה פופקורן לייט להכנה במיקרו, בייגלה מחיטה מלאה או ארטיקים מיני




כדאי להעדיף לאכול פסטו עם רוטב עגבניות או עם שמן זית ולא עם רוטב שמנת




אם הילדים נשארים רוב שעות היום לבדם, דאגו להכין עבורם אוכל זמין בקופסאות או מוכן על צלחת, כך שכל שעליהם יהיה לעשות הוא לחמם בלבד










 
 
Google
מה הצריכה המטבולית הבסיסית שלך
מין
משקל בק"ג
גובה בס"מ:
גיל
ה-BMR שלך חישוב BMR
כמה קלוריות נחוצות
בכדי שאשמור על משקלי ?
פעילות
דרישה יומית קלוריות




דוא"ל
שם
 
ליידי אסיא אסיא מדיקל
דיאטה
קישורים
תנאי שימוש
מדיניות פרטיות
כניסה לרופאים
איך להגיע
הוסף למועדפים
כל הזכויות שמורות למרכז לטיפול בהשמנת יתר ©