כל שעה של צפייה במסך הקטן גורמת לילדים שלנו לצריכה עודפת של 167 קלוריות
בפעם הראשונה הצליחו חוקרים לכמת במדוייק את השפעתו המזיקה של המסך הקטן על הרגלי התזונה של הילדים שלנו.
על פי מחקר שפורסם בכתב העת Archives of Pediatric and Adolescent Medicine, כל שעה של צפייה יומית בטלוויזיה, מעלה את צריכת המזון שלהם ב-167 קלוריות. ילדים שמרבים לצפות בטלוויזיה יעלו, בחישוב שנתי, 6.3 קילוגרמים מיותרים.
החוקרים גילו ומצאו כי הילדים הבוהים במשך שעות במקלט הטלוויזיה צורכים 9% קלוריות יותר בממוצע מצריכת הקלוריות היומית המומלצת לגילם.
ממצא נוסף: הילדים צרכו כמויות גדולות במיוחד של חטיפים, דברי מתיקה ומזון מהיר שפורסמו בתכיפות בהפסקות הפרסומת של התוכניות שבהן צפו.
המחקר נערך באוניברסיטת הרווארד בארה"ב, והשתתפו בו למעלה מ-500 ילדים בגילאי 11 עד 12 במשך כמעט שנתיים.
● מחקרים נוספים - בערוץ "השמנת ילדים ונוער"